Verksamhets upplysning

byFrank.se

Mail: [email protected]

Adr: Viborgvej 19, 7470 Karup, Danmark

CVR: DK-34261997

 

Beställning och betalning

Alla priser på hemsidan är inkl.moms och andra avgifter. Priserna är dagspriser.

Priset vid beställningstillfället, är det gällande priset för köpet.

byFrank resarverar sig för tryckfel, prisfel, moms- och avgiftsändringar, utsålda varor och

leveransförseningar från våra leverantörer.

 

Beställning

När du har lagt en beställning kommer du mottaga en orderbekräftelse via mail.

Skulle du inte mottaga denna bekräftelse inom 1 timme bör du kontakta oss.

Du kommer dessutom mottaga ett nytt mail samma dag som din order är skickad.

När du handlar med byFrank ingår du avtal på Svenska.

Om du önskar att mottaga en kopia av din orderbekräftelse ber vi dig att skicka ett mail till oss på [email protected]

 

Betalning

Vi använder oss av Klarna som betalningslösning. Nedan ser du vilka betalningsalternativ vi erbjuder samt länk för klarnas villkor.

  1. Klarna Direkt – Betala enkelt med mobilt bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor.
  2. Kortbetalning – Säker och enkel kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade.

Här kan du läsa mer om Klarnas villkor

För information samt frågor kontakta Klarnas kundservice

Leveranstid

Vi strävar efter att ha alla visade varor på lager och att skicka din order inom 72 timmar. Du kan förvänta dig 2-5 dagars leveranstid.

Vi skickar alltid beställningar i inkommande turordning. Vid semestertider och helgdagar kan det förekomma längre leveranstid.

Transportkostnader:

Vi har valt att våra kunder inte ska betala någon frakt för några köp hos oss, den betalar vi. Därför är det fraktfritt på alla ordrar. Däremot förutsätter den gratis frakten att alla ordrar levereras till närmsta DHL eller Schenker ombud.

Det kommer alltid att skickas ett “Track-and-Tracke” nummer så att det finns möjlighet att följa beställningen från vårat lager till närmsta ombud.

 

Returnering och ångerrätt

När du handlar hos byFrank har du 14 dagars ångerrätt, där du kan meddela oss att du

ångrar köpet och önskar att få din betalning tillbaka.

Ångerrätten löper från den dagen du mottager varan. Om fristen löper ut på en helgdag,

lördag, julafton eller nyårsafton förlängs ångerrätten till den nästföljande vardagen.

För att utnyttja ångerrätten ska du via ett tydligt mail till [email protected] meddela oss att du vill returnera och få din betalning krediterad, detta senast 14 dagar efter mottagande av din order.

Du kan efter mottagande av varan hantera den så att du kan fastslå varans sort, egenskaper och så att den passar.

Du ansvarar för varans värde och förstörelse vid hantering för att fastslå ovan.

Med andra ord – Varan kan provas på samma sätt som du provar den i en fysisk butik.

Om varan är provad utöver vad som är beskrivet ovan betraktar vi den som “använd”, detta betyder att du vid annullering av köpet kan få en del eller inget av beloppet i retur. Detta beroende på varans värde.

När det gäller en ren retur, kommer returkostnad bekostas av dig som kund.

Du som köper bär ansvaret för varan från det att varan levereras till dig och tills dess att varan är mottagen i retur hos oss. Det är därför en god idé att sända varan i retur med tracking-nummer så att den kan spåras. Vid returnering är det du som också ansvarar för att produkten är paketerad på ett hållbart sätt.

 

Returer ska skickas till:

byFrank

Viborgvej 19

7470 Karup

Danmark

Beställningsuppdrag / Special design

byFrank erbjuder också special design och beställningsuppdrag. Dessa uppdrag är inte täckta av villkoren ovan, detta eftersom att dessa uppdrag är utförda unikt på kundens specifika önskemål.

Vid tillfälle av en sådan specialbeställning, ska ovanstående också framgå av byfrank.se, innan beställningen levereras.

Privata/personliga bilder till användning av specialdesigns

Vi erbjuder att designa posters som innehåller kundens privata bilder. Vid godkännande av dessa villkor ger ni oss också samtycke till att vi måste behandla och använda dessa bilder till den beställda designen. Bilderna som levereras av kunden kommer inte föras eller säljas vidare. Däremot förstörs dom omedelbart efter det att designen är färdig och att kunden har fått den skickad till sig. Den färdiga designen sparas i upp till 2 år i anledning av kundens rätt till reklamation.

För ytterligare information se våran Cookies och Integritetspolicy

 

Reklamation

Det ges naturligtvis 24 månaders reklamationsrätt i samband med ditt köp. Vilket betyder, att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller avslag på prisen. Detta beroende på den konkreta situation.

En skada på varan till följd av felhantering från kundens sida är inte täckt av reklamationsrätten.

Reklamation vid fel och skada ska meddelas byFrank inom rimlig tid av varans mottagande.

Här anses max en månad som rimlig tid, om inget annat är avtalat.

Önskar du att reklamera en vara, ska du skicka oss användbar bilddokumentation av varans/emballagets fel/skada. Du ska samtidigt som du skickar bilddokumentation skicka oss en beskrivning av varans fel/skada. Du kommer härefter mottaga ett skriftligt svar på reklamationens godkännande. Först efter skriftligt godkännande anses din reklamation giltig och registrerad hos byfrank.se

Reklamationer skickas till: [email protected]

Returneras en order utan ovanstående dokumentation anses reklamationen som ogiltig!

Är reklamationen godkänd så ersätter vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader för retur.

Varan skickas till:

byFrank

Viborgvej 19

7470 Karup

Danmark

 

Notera! Vi tar inte emot paket skickat med obetald frakt eller liknande. Kom ihåg att varan alltid ska

returneras i lämpligt emballage som inte orsakar skada på produkten.

Om du vill kontakta oss, kan du göra det via mail: [email protected]

 

Klagomål

Om du har klagomål rörande produkter, reklamationer, din ångerrätt eller andra frågor som rör din beställning är du välkommen att kontakta oss på: [email protected]

Du som är konsument kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via arn.se eller per post till Box 174, 101 23 Stockholm. Vid eventuell tvist följer Bolaget ARN:s rekommendationer. Som konsument har du även möjlighet att klaga via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning som du når via http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

Dessa Villkor ska tolkas och tillämpas enligt svensk lag.

Cookies och Integritetspolicy

Klicka här för att läsa mer om vår Cookies och Integritetspolicy